background image
חשוב לדעת

כמה זמן? דקות עד שעה וחצי לטיפול
כמה טיפולים?- 10 בממוצע
כואב? למרות ההפחדות סביל לחלוטין
תוצאות- לפרקי זמן ארוכים

הסרת שיער בלייזר תתאים לנשים, גברים ובני נוער בעלי גוון עור בהיר או כהה עם שערות שחורות או חומות.

הסרת שיער בלייזר

חשוב לדעת

כמה זמן? דקות עד שעה וחצי לטיפול
כמה טיפולים?- 10 בממוצע
כואב? למרות ההפחדות סביל לחלוטין
תוצאות- לפרקי זמן ארוכים

הסרת שיער בלייזר תתאים לנשים, גברים ובני נוער בעלי גוון עור בהיר או כהה עם שערות שחורות או חומות.

הסרת שיער בלייזר הוא הטיפול הקוסמטי הרפואי השכיח ביותר מבין כל הטיפולים האסתטיים הקיימים. גוף חלק ללא שיער היא משאת ליבם של רבים המעוניינים להיפטר משיער מיותר וטורדני אותו צריך להסיר בעקביות אחת לתקופה.

יש כאלו שה”תקופה” עבורם היא שלושה ימים ויש כאלו שמזלם שפר עליהם ועל כן הם נאלצים להסיר שיער אחת לשלושה שבועות ואף יותר. כולם, אנו מניחים היו רוצים להיפטר מהשיער לתמיד ולא להתעסק יותר עם סכיני גילוח ומסירי שיער למיניהם.

הטכנולוגיה המוצלחת ביותר מבין כל השיטות הקיימות היא הסרת שיער בלייזר. לפניכם עובדות חשובות על ההליך וסדרת מאמרים עשירה המרכיבה מדריך צרכני מקיף שמכיל את כל הנושאים החשובים אותם צריך לדעת לפני, במהלך ואחרי הטיפולים.

עצרו לרגע

אם נמאס לכם מה״קוצים״ שמשאיר גילוח ומכאב המריטה בשעווה, ישנן שלוש טכניקות יעילות להסרת שיער - לייזר, אינפרא אדום ושיטת SHR. חשוב שתבחרו מכון שמחזיק מגוון של מכשירים למגוון תנאי עור ושיער ולא רק במכשיר מוגבל אחד. הרשמו כאן לקבלת ייעוץ ממכונים מובחרים.

עצרו לרגע

אם נמאס לכם מה״קוצים״ שמשאיר גילוח ומכאב המריטה בשעווה, ישנן שלוש טכניקות יעילות להסרת שיער - לייזר, אינפרא אדום ושיטת SHR. חשוב שתבחרו מכון שמחזיק מגוון של מכשירים למגוון תנאי עור ושיער ולא רק במכשיר מוגבל אחד. הרשמו כאן לקבלת ייעוץ ממכונים מובחרים.


8 שאלות ותשובות על הסרת שיער בלייזר

ש. כיצד מתבצעים הטיפולים בלייזר?

ת. ההליך מבוצע ע״י הקרנת אור לייזר באמצעות ידיות המכשיר המיוחדות על אזור הטיפול. לפני שמתחילים בהליך מורחים ג’ל שמטרתו קירור האזור למניעת כוויות לאחריו הרופא או המטפלת עוברים שתי וערב על האזור ממנו מסירים שיער. מכשיר הלייזר “משגר” קרן לייזר שחודרת לשכבות העור דרך המלנין שנמצא בזקיק השערה, מחממת את השערה עד לשורש, קוטלת את השערה וגורמת לה לנשור.

 

ש. כמה טיפולים צריך עד שנהיה חלקים?

ת. בכל טיפול לייזר שעוברים מטפלים בכל האזור ממנו מסירים שיער, אולם פוגעים רק בשיער האנגני. מאחר ובכל מחזור צמיחה קיימות גם שערות קטגניות וטלוגניות (שיער לא פעיל) הן יחזרו לצמוח לאחר מספר שבועות. ההערכות הן היא כי בכל טיפול “קוטלים” בין 12% ל- 17% מזקיקי השיער האנגני ולכן המספר המינימאלי של הטיפולים אותו תצטרכו לעבור בלייזר יהיה סדרה של חמישה טיפולים. באותה נשימה חשוב לציין כי אזורי גוף מסוימים יזדקקו לטיפולים רבים יותר וסביר כי כמות הטיפולים שתעברו תהיה סביב העשרה עד לשניים עשר. מספר הטיפולים משתנה בין מטופל למטופל ותלוי בפרמטרים רבים בם עובי השערה, צבע השיער, גוון העור וכדומה ולכן קשה עד בלתי אפשרי לקבוע את מספר הטיפולים המדוייק גם לאחר אבחון מקצועי.

הסרת שיער בלייזר  

ש. האם כל מכשיר לייזר עושה את העבודה?

ת. הסרת שיער בלייזר חשוב שתעברו רק במכונים מקצועיים! ישנם מכשירי לייזר רבים שאינם מסוגלים להשמיד שיערות ולמנוע את צמיחתן בעתיד! אם תבחרו לעבור הסרת שיער בלייזר באמצעות מכשיר לייזר לא מתאים, תוצאות הטיפול שתשיגו יהיו כשלון חרוץ. אחד מהפרמטרים החשובים ביותר לקביעת האפקטיביות של קרן לייזר וחדירתה לעומקי שכבות העור פנימה הוא אורך הגל שהמכשיר מייצר, אם אורך הגל הוא סביב ה- 750 ננומטר (שזה רוב מכשירי הלייזר איתם עובדים בישראל) או פחות, האפקט יהיה דיכוי הצמיחה בלבד או מקסימום דילול שיער, כדי להימנע מעוגמת נפש חשוב לעבור את הטיפול במכשירים אפקטיביים שישיגו תוצאות איכותיות בהם LightSheer או Nidek שעובדים באורכי גל שנעים ב- 790- 1100 ננומטר ושיחדרו עד בסיס הזקיק ויקטלו את השערה וימנעו את צמיחתה באופן מוחלט.

 

ש. מי מוסמך לבצע טיפולי הסרת שיער בלייזר?

ת. הסרת שיער בלייזר הוא הליך רפואי ולכן מי שמוסמך לבצע את הטיפולים הוא רופא בלבד! אין חובה כי הטיפול עצמו יתבצע ע״י רופא פיזית אולם חשוב שהטיפולים יתבצעו לפחות בפיקוח רפואי. משרד הבריאות כמעט ולא אוכף את התקנות הללו ולכן חשוב כי אתם תקפידו על כך. טיפולים שלא מבוצעים בלייזר אינם מחייבים רופא ואותם יכולה לבצע קוסמטיקאית.

 

ש. מדוע הסרת שיער בלייזר יקרה כל כך?

ת. היום כבר לא נכון לומר כי הסרת שיער בלייזר יקרה כל כך. טכנולוגיית הלייזר נכנסה לשימוש לפני יותר מעשר שנים, בעבר הטיפולים היו מאוד יקרים. מחירו של טיפול הסרת בלייזר לכל הגוף עלה בתחילת הדרך קרוב ל - 50,000 ש”ח! היום, בגלל התחרות, המחירים ירדו באופן משמעותי אולם עדיין נותרו גבוהים משיטות אחרות בשל עלויות גדולות של המכשירים איתם מבצעים את ההליך. מכשירי לייזר מתקדמים כמו לייטשיר עולים מאות אלפי שקלים, גם לידיות הטיפול והפולסים יש עלות (נמוכה משמעותית מבעבר) ועדיין המחיר הסופי ביחס לסכיני גילוח, שעווה ושיטות ביתיות אחרות חוסך כסף רב! תוכלו להיכנס לטבלת השוואת מחירים בין השיטות השונות ולראות כמה כסף אפשר לחסוך על פני שנים כאן.

 

ש. האם הסרת שיער בלייזר היא לצמיתות?

ת. לא ניתן להסיר שיער לצמיתות, לפחות לא ע״י לייזר או מכשירים אחרים למעט שימוש בשיטת אפילציה (מחט חשמלית) אולם כן ניתן להסיר שיער בלייזר לפרקי זמן ארוכים מאוד. משרד הבריאות קבע כי אסור להשתמש במונח “הסרת שיער לצמיתות” שכן הדבר מהווה הטעייה. בכל אופן מדובר באלטרנטיבה הטובה ביותר לסכיני גילוח ומשחות. לכל היותר ישאר שיער פלומתי רך ובלתי נראה וניתן גם לבצע טיפולי תחזוקה בלייזר אחת לשנה ובהתאם לצורך.

 

ש. כמה זמן נמשך כל טיפול בלייזר ומתי יסתיימו הטיפולים?

ת. התשובה לשאלה זו תלוייה במספר גורמים בהם גודל האזור בו מטפלים, המכשיר איתו מבצעים את הפעולה ובעיקר שטח החתך של הידית “שיורה” פולסים על העור. באופן עקרוני הסרת שיער בבית השחי תמשך לא יותר ממספר דקות, הסרת שיער בלייזר ברגליים יכולה להמשך יותר משעה. טיפול בשפם למשל יארך 5 דקות. המרווח בין הטיפולים יהיה כחודש עד שלושה חודשים ולכן ההליך יכול להמשך שנה ולעיתים אף יותר.

 

ש. האם ניתן למנוע את הכאבים בטיפול הסרת שיער בלייזר? איזה שיטות קיימות בכדי להפחית את הכאבים למינימום אם בכלל?

ת. אנשים המעוניינים לעבור הסרת שיער בלייזר נרתעים מלהתחיל בטיפולים בגלל הפחד מכאבים. בעבר אולי אפשר היה להצדיק את זה אולם היום אפשר כבר להגיד כי בקושי תרגישו דבר. הכאב שתרגישו במהלך טיפול הסרת שיער בלייזר דומה לעקצוץ קל ולא יותר! ניתן למרוח אמלה או עזרקאין כשעה לפני הטיפול שיאלחשו את האזור המטופל ולא תרגישו כלום. היום ישנם מכשירי קירור מיוחדים שימנעו כל תחושה בזמן ביצוע ההליך ולכן אין ממה לפחד.


אודות מחברי ומתרגם המאמר

המידע שמובא לפניכם במאמר ״הסרת שיער בלייזר״, תורגם מתוך שתי סקירות שנכתבו ע״י ד״ר בראיין לסטר וד״ר מישל דייק, דרמטולוגים (רופאי עור) שעוסקים בענף הסרת השיער - חברים באיגוד הדרמטולוגים האמריקאי. הסקירה נערכה והותאמה לשוק הישראלי ע״י אורי לנדסברג - מנכ״ל ובעלים בעברו (משנת 2006) של מרכזים רפואיים בענף הסרת שיער. במרכזים הרפואיים תחת ניהולו הועסקו רופאים ומטפלים שביצעו טיפולים להסרת שיער במגוון שיטות ובעיקר הסרת שיער בלייזר. מתוקף עבודתו, אורי מנוסה ויודע על כל אספקט בתחום השיער, כולל הכרת מיכשור וטכנולוגיות להסרת שיער בהן הסרת שיער בלייזר, shr, קרן אור, אינפרא אדום ואפילציה (אלקטרוליזה).

הבהרה חשובה - כל האמור במאמר זה הוא בכפוף לתנאי השימוש בפורטל. תאריך עדכון אחרון: 08/01/2023

pointer arrow

רוצה גוף חלק? החיפוש שלך נגמר כאן!